عینک ایمنی چیست و چه کاربردی دارد؟
به نقل از فروشگاه اینترنتی ایمنی ها؛ شاید این سؤال شما هم باشد که عینک ایمنی یا عینک کار چه تفاوتی با عینک عادی دارد و این محصول چه کاربردی دارد. عینک ایمنی یا عینک کار از ضروری ترین تجهیزات ایمنی فردی به شمار می رود که از چشم افراد در برابر خطرات مختلف مثل پرتاب اجسام، اشعه مادون قرمز و فرابنفش، مواد شیمیایی و اسیدی، گرد و غبار و … در مشاغل مختلف محافظت می کند.
این عینک نسبت به عینک های معمولی، بسیار قوی تر و مستحکم تر طراحی شده است تا از چشم در برابر خطرات مختلف مراقبت کند. عدم استفاده از این وسیله در حین کار ممکن است باعث ایجاد آسیب های جبران ناپذیر از جمله از دست دادن بینایی شود.
آنچه در ادامه خواهیم خواند:
کاربرد عینک ایمنی
برای درک بهتر این مطلب که عینک ایمنی چیست بهتر است با کاربردهای آن آشنا شویم:
انواع عینک ایمنی
عینک کار برای مشاغل مختلف، در انواع متنوعی تولید می شود که هرکدام کاربرد خاص خود را دارد. علاوه بر آن، نوع لنز و جنس نیز در این مدل ها با یکدیگر متفاوت است.
عینک گاگل ایمنی
این مدل شباهت زیادی به عینک های معمولی دارد و عموماٌ از فریم ژلاتینی تولید شده است. این عینک از ورود و برخورد گازهای شیمیایی به چشم جلوگیری می کند. گاگل ایمنی فاقد دسته است و به کمک بند کشی بر روی صورت فرد ثابت می شود.
گاگل ایمنی شباهت زیادی به عینک اسکی دارد. این مدل کاملاً بر روی صورت چفت می شود و هیچ منفذی را برای ورود گازهای مختلف باقی نمی گذارد. لازم به ذکر است که از گاگل ایمنی فقط و فقط برای گازهای غیرسمی استفاده می شود. برای کار با گازهای شیمیایی سمی مثل گاز طلا، سیانور و … باید از ماسک شیمیایی تمام صورت استفاده کنید.
عینک جوشکاری
عینک جوشکاری یکی از مهم ترین تجهیزات ایمنی است که هر جوشکار باید از آن استفاده کند. مهم ترین دلیل استفاده از عینک جوشکاری، از این جهت است که از چشم ها در برابر نور مرئی جوشکاری (که دارای اشعه uv است) محافظت می کند.
از کاربردهای دیگر این محصول، حفاظت از چشم ها در برابر ذرات و جرقه های پرتاب شونده در حین جوشکاری است که می تواند آسیب جدی به چشم ها وارد کند.
عینک آزمایشگاهی
عینک آزمایشگاهی به گونه ای طراحی شده است که دور تا دور چشم ها را به طور کامل پوشش می دهد. این محصول از ورود ذرات اسیدی و شیمیایی پخش شده در محیط آزمایشگاه به داخل چشم جلوگیری می کند. استفاده از این عینک در محیط های پزشکی و آزمایشکاهی ضروری است.
در حال حاضر با توجه به اینکه ویروس های مختلف از جمله کرونا از طریق چشم نیز وارد بدن می شوند، از این مدل در درمانگاه ها و بیمارستان ها نیز استفاده می شود. این محصول از وزن کمی برخوردار است و می توان برای مدت زمان طولانی از آن استفاده کرد.
عینک سنگ زنی
عینک سنگ زنی برای مقابله با برخورد اجسام ریز جامد همچون چوب و فلز طراحی شده است. معروف ترین نوع این عینک، عینک سنگ زنی بغل توری است. به عنوان مثال، اگر شما در یک کارگاه نجاری در حال کار و برش چوب هستید، این محصول از برخورد خرده های چوب به چشم شما جلوگیری می کند.
عینک محافظ لیزر
چشم در برابر نور لیزر بسیار آسیب پذیر است. به همین علت باید در کار با وسایل لیزری مانند دستگاه برش لیزری و هم چنین لیزرهای موجود در بیمارستان ها و محیط های پزشکی از عینک محافظ لیزر استفاده کرد.
عینک مخصوص لپ تاپ
این محصول به ضد اشعه مانیتور نیز معروف است و از آن برای جلوگیری از برخورد اشعه کامپیوتر و لپ تاپ به چشم و بهینه سازی دید چشم استفاده می شود.
نکات مهم در خرید عینک ایمنی
یک سری نکات و پارامترها در خرید عینک کار ایمنی ها وجود دارد که با رعایت آن ها می توانید بهترین عینک را برای خود انتخاب نمایید:
جنس فریم و دسته
قاب و فریم عینک های ایمنی می تواند از جنس مختلفی تولید شده باشد. فریم عینک ها می تواند از مواد فلزی مانند نیکل و مواد پلاستیکی مانند سلولز استات بوتیرات، سلولز استات، پلی کربنات و نایلون تولید شود.
شیشه عینک ایمنی
شیشه عینک های کار از نوعی هستند که با کمک حرارت مقاوم شده اند. همچنین این شیشه ها می توانند از جنس پلی کربنات، استات سلولز و … باشند. این شیشه ها باید به راحتی تمیز شوند.
از مناسب ترین شیشه ها می توان به شیشه هایی که به واسطه واکنش های شیمیایی مقاوم شده اند، شیشه های لایه لایه، پلاستیک، عدسی حاوی تورسیمی، آلیل دی گلیکول کربنات و پلی متیل متاکریلات اشاره کرد. عرض شیشه های حفاظتی باید ?.?? میلی متر و ارتفاع آنها در جهت قائم ?? میلی متر باشد.
طراحی استاندارد و ارگونومیک
رعایت اصول ارگونومیک و استاندارد های بین المللی در ساخت و تولید عینک های ایمنی امری ضروری استپ چرا که استفاده از عینک های غیر استاندارد خود می تواند منجر به آسیب چشم و یا عدم حفاظت در برابر خطرات و صدمات شود. به عنوان مثال، عینک گاگل ایمنی باید به گونه ای طراحی شده باشد که به خوبی بر روی صورت فرد چفت شود و مانع از ورود گازهای سمی به داخل چشم شود. دسته های عینک باید استاندارد بوده و از انعطاف بالایی برخوردار باشد.
میدان دید
یکی دیگر از پارامترهایی که باید در خرید عینک ایمنی به آن توجه داشت، میدان دیدی است که عینک برای کاربر فراهم می کند. میدان دیدی که عینک های مختلف به شما می دهند، با یکدیگر متفاوت است. در صورتی که محیط کار شما نیاز به میدان دید وسیع دارد، باید از عینک اپتیکال استفاده کنید.
لنز عینک ایمنی
مبحث بعدی در پاسخ به این سؤال که عینک ایمنی چیست لنز آن است. یکی از علل تمایز عینک ها، لنز بکاررفته در آنهاست. اغلب لنزها از جنس پلی کربنات و بعضی از آن ها از جنس شیشه تولید شده اند. بیشتر مواقع، احتمال آنکه افراد در بینایی خود احساس ضعف کنند یا نمره چشم آنها پایین باشد، وجود دارد. انواع لنز عینک کار عبارتند از:
لنز شفاف
این لنز از پرکاربردترین لنزهای موجود در بازار است که برای مصارف عمومی و سبک استفاده می شود. این لنز به افزایش دید کاربر در محیط کمک می کند. جنس این لنز از پلی کربنات تولید شده است و از مقاومت بالایی برخوردار است. این لنز بیشترین میزان انتقال نور را دارد و در محیط های کم نور انتخاب مناسبی محسوب می شود.
لنز سبز
این مدل لنز کاربرد ویژه ای دارد. از این مدل برای ایجاد وضوح بیشتر و محافظت از چشم در برابر اشعه ماوراءبنفش، مادون قرمز و گرما بکار می رود.
لنز آیینه ای
این لنز در بیرون از خود یک پوشش به صورت آیینه دارد و باعث می شود کاربران رنگ محیط را به صورت قهوه ای یا خاکستری ببینند. پوشش آیینه ای بکاررفته در این لنز این قابلیت را دارد که بین ?? تا ?? درصد میزان عبور نور را انعکاس داده و کاهش دهد. این عینک در محیط هایی با شن و ماسه یا در مجاورت آب یا در ارتفاعات مفید خواهد بود.
لنز قهوه ای یا کهربایی
این لنز در عینک های مخصوص لپ تاپ استفاده می شود. لنز کهربایی این قابلیت را دارد که نور حاصل از صفحه نمایش را کاهش دهد. این مدل برای کسانی که برای مدت زمان طولانی با گوشی و لپ تاپ کار می کنند، بسیار مناسب است.
نوری که از سمت صفحه نمایش به چشم برخورد می کند، به رنگ آبی است. لنز کهربایی به راحتی این نور را فیلتر می کند و مانع از آسیب به چشم می شود. از این لنز می توان در محیط های کم نور، هوای ابری و مه آلود نیز استفاده کرد.
لنز آبی
این لنز کاربرد ویژه ای در خنثی کردن نور زرد و نور لامپ بخار سدیم دارد. اگر شما در برابر مقدار زیادی بخار سدیم و یا لامپ بخار سدیم قرار دارید، باید از این مدل لنز استفاده کنید. اغلب افرادی که در کارخانه های فرآوری مواد غذایی کار می کنند، از این عینک استفاده می کنند. بازیکنان تنیس نیز در مقابل تابش نور خورشید می توانند از این لنز برای عینک خود استفاده نمایند.
لنز قطبی
در این لنز یک نوع ماده شیمیایی بکار رفته است که قبل از رسیدن نور به چشم فرد، بخشی از نور را فیلتر می کند. این لنز برای افرادی که مدت زمان زیادی در زیر نور آفتاب هستند، بسیار مناسب است. این مدل در عینک های آفتابی بکار می رود و باعث انعکاس نور مستقیم آفتاب، انعکاس برف و سطوح مختلف می شود. این لنز رنگ اجسام را تیره می کند و از خستگی چشم جلوگیری می کند.
لنز نارنجی
از جمله کاربرد های این لنز با رنگ کهربایی، استفاده از آن در محیط های کم نور می باشد. این لنز به روشن تر شدن محیط و افزایش دید کمک می کند. از این لنز برای فیلتر کردن نور آبی و شکار استفاده می شود.
بهترین عینک ایمنی
همان طور که گفته شد، عینک کار یکی از ضروری ترین تجهیزات ایمنی فردی است که در بسیاری از مشاغل از آن استفاده می شود. شرکت های داخلی و خارجی زیادی به تولید این محصول می پردازند که از بین آن ها می توان به موارد زیر اشاره کرد:
عینک ایمنی هانیول
یکی از برترین تولیکنندگان عینک کار شرکت هانیول است. شرکت هانیول اصالتاً یک شرکت آمریکایی در تجیهزات ایمنی فردی و محصولات دیگر به شمار می آید. از محبوب ترین و بهترین مدل های این شرکت می توان به عینک ایمنی هانیول مدل N-Vision T???? BS و A??? و Tornado T?????B و … اشاره کرد.
عینک ایمنی یووکس
یووکس یا UVEX یکی از تولیدکنندگان خارجی برتر در زمینه تولید عینک کار و تجهیزات ایمنی فردی است که محصولات خود را طبق استانداردهای دستکش ایمنی و مطابق با استاندارد EN??? و EN??? و EN??? تولید و به بازار عرضه کرده است. این برند اصالتاً آلمانی است و محصولات آن از کیفیت بالایی برخوردار هستند. از محبوب ترین عینک های تولیدشده توسط این برند می توان به عینک ایمنی یووکس مدل Astruflex و I-VO و … اشاره کرد.
عینک ایمنی تری ام
تری ام یک شرکت چند ملیتی است که در سال ???? فعالیت خود را آغاز کرده است. این شرکت به تولید محصولاتی از قبیل چسب، مدارهای الکترونیکی، تجهیرات ایمنی و پزشکی، مواد ساینده، محصولات دندان و … می پردازد و یکی از محصولات این شرکت عینک کار است. از بهترین محصولات تولیدشده توسط این برند می توان به عینک ایمنی تری ام مدل Privo ????? و KX???? و … اشاره کرد.
از دیگر برندهای داخلی و خارجی این کالا می توان به عینک ایمنی اخوان، کاناسیف، دیوالت، توسن، رونیکس، پارس اپتیک، توتاص، پارکسون، جنیوس، جکسون، تک پلاست، ولکان، دیکنز، ماتریکس، صاموپرشین و … اشاره کرد.
استاندارد عینک ایمنی
همان طور که گفته شد، یکی از مهم ترین نکات در انتخاب عینک ایمنی، استاندارد بودن آن است. یک سری استاندارد و تأییدیه ها موجود است که با استفاده از علائمی بر روی این ابزار ایمنی مشخص می شود. برخی از این استانداردها عبارتند از:
استاندارد عینک ایمنی
ضعیف بودن چشم
یکی از مهم ترین سؤالات و مشکلاتی که برای کاربران بوجود می آید، ضعیف بودن چشم افراد است. اگر چشم فردی که از عینک کار استفاده می کند ضعیف باشد، در این حالت عینک کاری که استفاده می کند باید دارای یک سری ویژگی خاص باشد. در این مواقع باید زیر شیشه حفاظتی عینک، عدسی مناسب چشم آن فرد نیز قرار داشته باشد.
شما کاربران محترم در صورت قصد خرید و استفاده از عینک ایمنی مناسب و با کیفیت نیز می توانید به سایت ایمنی ها مراجعه نمایید.
بهترین راه های جذب فالوور در اینستاگرام
خیلی از افراد همیشه به دنبال راههای جذب فالوور در اینستاگرام هستند تا بتوانند نسبت به رقبا دنبالکننده بیشتری داشته باشند و در راه رسیدن به هدفشان موفقتر باشند. اگر میخواهید راههای جذب فالوور در اینستاگرام را بدانید، جای درستی آمدید. در این مقاله که توسط پورتال جامع مهندسین ایران تهیه شده، بهترین روش برای جذب فالوور در اینستاگرام به شما آموزش داده می شود. با ما همراه باشید.
راههای جذب فالوور در اینستاگرام
برای افزایش فالوور مواردی را برای شما در ادامه آوردهایم که برحسبِ تجربه? واقعی و الگوریتمهای اینستاگرام آزموده شدهاند و درصد موفقیت آنها بسیار بالاست. ما تمام مواردی را که شامل جذب فالوور در اینستاگرام میشوند، به دو دسته تقسیمبندی کردهایم:
(چنانچه میخواهید سایت های دریافت فالور رایگان اینستاگرام مشاهده کنید، مطالعه این مقاله را به شما پیشنهاد میکنیم)
افزایش فالوور واقعی از طریق محتوا و تعامل
این روش بر خلاف، روش تبلیغاتی، هزین? زیادی برایتان ندارد. در ضمن، اگر در انجام این روشها ثابتقدم باشید، نتایج فوقالعادهای نصیب پیجتان میشود و کسبوکارتان را تکان اساسی میدهد.
?. بیوی پیج خود را برای دسترسی افراد بهینه کنید
بیوی اینستاگرام شما به فالوورهای بالقوه میگوید که شما چه کسی هستید، کسبوکار شما در چه حوزهای است و امیدوارید مردم پس از بازدید از پروفایل شما چه اقدامی انجام دهند؛ بنابراین از همه? آن ??? کاراکتر برای توضیحات نهایت استفاده را ببرید.
بیو اینستاگرام شما باید شامل موارد زیر باشد:
توجه: بهجای اینکه فقط اعتبار، شعار یا ارزش پیشنهادی خود را در بیو اینستاگرام خود قرار دهید، به دنبالکنندگان بالقوه تصویر واضحی از آنچه در صورت فالو کردن شما میتوانند انتظار داشته باشند، ارائه دهید.
?. بهطور مداوم پست بگذارید
فراموش نکنید که ثبات، یک عنصر کلیدی برای جذب فالوور در اینستاگرام است. اگر پستهای شما با استفاده از یک تقویم محتوایی بهصورت منظم و هدفمند منتشر شوند، علاوه بر اینکه باعث ایجاد تعامل بهتر با مخاطبان میشود، الگوریتم اینستاگرام هم پستهای شما را نزدیک به بالای فید فالوورهایتان نشان میدهد.
مطالعهای در سال ???? روی ?? صنعت نشان میدهد که کسبوکارها بهطور میانگین در هفته، چهار پست اینستاگرامی را به اشتراک میگذارند. توصیه ما به شما این است که تا جای ممکن حداقل یک بار در روز پست بگذارید؛ البته مطمئن شوید که در این روند کیفیت را فدای کمیت نمیکنید.
برندهایی که روال منظمی برای پستگذاری دارند، بهترین نتایج را میبینند. ارسال پست بیشتر لزوماً به معنی نرخ تعامل بالاتر نیست. روی ایجاد محتوایی تمرکز کنید که همراستای خواسته و نیاز مخاطب شما باشد.
طبق مطالعه? Tailwind، پروفایلهایی که روزانه پست میکنند، چهار برابر بیشتر از آنهایی که کمتر پست میگذارند، فالوورهای اینستاگرام را جذب میکنند.
?. بهترین زمان را برای انتشار پست در اینستاگرام پیدا کنید
واقعیت این است که هیچ پاسخ واضحی برای اینکه چه زمانی در اینستاگرام پست بگذارید تا به بیشترین تعداد افراد برسید وجود ندارد؛ اما اگر اکانت بیزینسی دارید، با استفاده از تجزیهوتحلیل اینستاگرام بهصورت رایگان، میتوانید اطلاعات بسیار خوبی از آن دریافت کنید.
ابتدا از Instagram Insights استفاده کنید تا بفهمید چه زمانی مخاطبان شما آنلاین هستند. روی دکمه «Insights» از پروفایل بیزینسی اینستاگرام خود ضربه بزنید، به «Total followers» بروید؛ از آنجا، به پایین بروید تا بیشترین زمان فعالیت مخاطبان خود را ببینید.
این نکته را هم باید در نظر داشته باشید که محتوای شما چه زمانی بیشترین بازخورد را دارد. بهعنوان مثال، یک ویدیوی دستور پخت غذا بهصورت گامبهگام، ممکن است در خارج از ساعتهای کاری بهتر عمل کند؛ زیرا افراد تمایل بیشتری به آشپزی دارند. از طرف دیگر، یک پست کافیشاپ ممکن است حوالی ساعت ? بعدازظهر بهخوبی دیده شود. وقتی مردم دچار رکود بعدازظهر میشوند.
طبق تحقیقات بهعملآمده، بهترین زمان برای ارسال پست در اینستاگرام بین ساعت ? صبح تا ?? ظهر و ساعت ? تا ? بعدازظهر در روزهای هفته است.
توصیه میکنیم برای اینکه زمان مناسب برای جذب فالوورهای بیشتر را پیدا کنید،، چند وقت زمانهای مختلف را امتحان کرده و نتایج را اندازهگیری کنید. اینطوری بعد از مدتی بهترین زمان پستگذاری را برای بیزینس خود پیدا میکنید.
?. با طرز کار اکسپلور آشنایی پیدا کنید
در اهمیت اکسپلور همین بس که وقتی پست شما این قابلیت را داشته باشد که به اکسپلور راه پیدا کند، علاوه بر آنکه میلیونها نفر آن را میبینند، ممکن است توسط هزاران نفر هم فالو شوید.
اگر محتوای جذابی تولید کنید که افراد بیشتری با آن درگیر شوند و واکنش مثبتی نسبت به آن داشته باشند، احتمال اینکه پست شما به اکسپلور راه پیدا کند زیاد است. برای بیشتر دیده شدن در اکسپلور، موقع تولید محتوا این موارد را رعایت کنید:
?. محتواهایی با قابلیت اشتراکگذاری بالا ایجاد کنید
وقتی پای جذب فالوور در اینستاگرام در میان باشد، تولید محتوایی که قابلیت اشتراکگذاری بالا دارد، به این روند سرعت میبخشد. از دیگر راههای جذب فالوور در اینستاگرام، تولید محتواهایی است که آدمها آنها را دوست دارند و با دوستان، همکاران یا اعضای خانوادهشان بهاشتراک میگذارند.
محتواهایی مثل میمهای متداول، نقلقولهای الهامبخش و پستهایی که بهصورت حرفهای آموزش میدهند، همگی قالبهایی هستند که امتحان خودشان را پس دادهاند. این پستها بهسرعت ویروسی شده و راهی اکسپلور میشوند. از این فرصت میتوانید استفاده کنید تا افراد بیشتری را با خود همراه کنید.
?. Reels را در ترکیب محتوای خود بگنجانید
ریلزها از آن نوع محتواهایی هستند که بهدلیلِ جذابیت و محبوبیتی که بین کاربران اینستاگرام دارند، بهسرعت و بهراحتی دستبهدست میشوند. با این ابزار میتوانید به مخاطبان هدف جدید دسترسی پیدا کنید و تعداد فالوورهایتان را از این طریق نیز بیشتر کنید..
فقط یک نکته؛ سعی کنید در ریلز، بهجای فروش محصولات یا محتوای صرفا آموزشی، نکات مربوط به صنعت خود را ارائه دهید و افراد را سرگرم کنید.
برای کسب بهترین نتایج:
?. روی یک استراتژی هشتگ سرمایهگذاری کنید
هشتگها در جاهای مختلفی کاربرد دارند؛ اما در اینستاگرام اهمیت ویژهای پیدا کردهاند. هشتگهای مناسب میتوانند تصویر شما را در معرض دید حجم زیادی از مخاطبان هدف شما قرار دهند و به نظر نمیرسد کاربران اینستاگرام مانند سایر شبکهها از هشتگ خسته شوند. با یافتن هشتگهایی که برای مخاطبان هدف شما جذاب باشد، شروع کنید. نمونه هشتگ : مهندسی ، مهندسی کامپیوتر
اگر از هشتگهای محبوب اینستاگرام در عکسهای خود استفاده کنید، احتمال اینکه به کاربران جدید دسترسی پیدا کنید و کشف شوید بسیار بیشتر است؛ همچنین هشتگ یافتن محتوای شما را برای افرادی که عبارات خاصی را جستجو میکنند، آسان میکند.
شما میتوانید ایدههای هشتگ را از رقبا یا اکانتهای مشابه تقلید کنید؛ اما در نهایت، بهتر است گروههایی از هشتگهای خود را ایجاد کنید که به حساب خاص شما مربوط میشوند. همچنین اگر هر یک از کلیدواژههای موردنظر خود را مستقیماً در برنامه اینستاگرام جستجو کنید، میتوانید هشتگهای مرتبط بیشتر و محبوبیت آنها را بیابید.
?. محتوای خود را از عکسها بهسمت ویدیوی بیشتر ببرید
ویدیوها این روزها شانس بیشتری برای جذب فالوور در اینستاگرام ایجاد میکنند؛ به این دلیل که ویدیوها تعامل بیشتری را برمیانگیزد و مخاطبان از تماشای ویدیو لذت بیشتری میبرند و آن را به اشتراک میگذارند؛ بنابراین از این محتوا در پیج خود بیشتر استفاده کنید و با ساخت ویدیوهای متنوع سلیقه? مخاطبان خود را بسنجید.
اگر هم می خواهید ویدیوهای شما بیشتر دیده شوند، حتما زیرنویس را به آنها اضافه کنید؛ چون اکثر افراد دوست ندارند با صدای بلند مخصوصا در مکانهای عمومی، ویدیو تماشا کنند.
?. محتوای تولیدشده توسط کاربر را به اشتراک بگذارید
محتوای تولید شده توسط کاربر (UGC) هر نوع محتوایی مانند ویدیوها، عکسها، نظرات، صدا و موارد دیگر) است که طرفداران یا دنبالکنندگان شما آن را تولید میکنند. این یک ابزار ضروری در گنجینه? بازاریابی شما برای بالا بردن فالوور اینستاگرام است.
محتوای UGC، افرادی را نشان میدهد که از محصولات یا خدمات شما، در زندگی واقعی استفاده کردهاند و حالا، داستانی برای نقل کردن دارند. این رابط? ایجاد شده بین برند شما و انسانها، باعث ایجاد تعامل، اعتماد و وفاداری میشود.
طبق تحقیقات Olapic، امروزه اگر مشتریها قبل از خرید، عکسی از محصول را ببینند که توسط مشتریهای قبلی به اشتراک گذاشته شده، 56 درصد بیشتر احتمال دارد که آن را بخرند.
برای مثال، Gopro را در نظر بگیرید. محتوای پیج اینستاگرامش اکثرا از عکسهایی است که افراد با دوربینهای این برند گرفتهاند و آن را منتشر میکنند.
??. مسابقه اجرا کنید
یکی از ترفندهای جذب فالوور اینستاگرام همین برگزاری مسابقههاست. با این کار، با یک تیر چند نشان میزنید؛ یعنی چه؟
یعنی علاوه بر آنکه مخاطبان خود را سرگرم میکنید و تعامل پیج خود را بالا میبرید، پیجتانرا برای الگوریتم اینستاگرام هم مطلوب جلوه میدهید. همین روند باعث دیدهشدن بیشتر پیج شما میشود و بهطور بالقوه، مخاطبان بیشتری را برای شما به ارمغان میآورد.
متداولترین این مسابقهها که اکثر پیجها هم به آن روی میآورند، تشویق مخاطبان به تگکردن دوستان و فالو کردن پیجشان است. اینکه اجرای مسابقه در چه حد و جوایز به چه صورت باشند را بودجه و اهداف شما تعریف میکند. به همین راحتی میتوانید تعامل با پیج خود را بالا ببرید و جذب فالوور در اینستاگرام داشته باشید.(چنانچه میخواهید درباره قرعه کشی در اینستاگرام از بین کامنتها و لایکها بیشتر بدانید، مطالعه این مقاله را به شما پیشنهاد میکنیم)
??. در کپشن دنبالکنندههای بیشتری بخواهید
افزودن کپشن به پستها، به تعامل بیشتر منجر میشود. شما میتوانید تا ???? کاراکتر را به کپشن اضافه کنید که شامل هشتگ و ایموجی هم میشود.
به یاد داشته باشید که افراد فید اینستاگرام خود را سریع اسکرول میکنند؛ بنابراین جلب توجه کاربر با چند کلمه اولیه بسیار مهم است. اینستاگرام برای ابتدای کپشن که میتواند یک تیتر جذاب باشد، استفاده از ??? کاراکتر یا کمتر را توصیه میکند و اگر بیش از ??? کاراکتر باشد، کاربر باید برای خواندن ادامه? آن روی «بیشتر» کلیک کند. میتوانید هر دو شکل کوتاه و بلند کپشن را بر اساس پست خود امتحان کنید و ببینید نتایج به چه صورت است.
چیزی که مهم است و عامل جذب فالوور میشود، قرار دادن دعوت به عمل (Call To Action) در کپشن است. از اینکه گاهی از مخاطبان خود بخواهید شما را دنبال کنند نترسید.
??. با میکرو اینفلوئنسرها مشارکت کنید
اگر نمیخواهید برای بازاریابی برند خود، به اینفلوئنسر مشهور پول زیادی بپردازید، با میکرو اینفلوئنسرها که از چند صد تا چند هزار دنبالکننده دارند، همکاری کنید و کمپینهای تاثیرگذار برگزار کنید. شما با این کار به مخاطبان بالقوه دسترسی پیدا میکنید.
این اینفلوئنسرهای کوچک افرادی هستند که واقعاً از برند شما حمایت میکنند و به آن اعتقاد دارند و بهراحتی میتوانند فالوورهای خود را به دنبال کردن شما هدایت کنند.
میکرو اینفلوئنسرها شاید فالوورهای کمتری نسبت به ماکرو اینفلوئنسرها داشته باشند، ولی تعامل بالایی با دنبالکنندگان خود دارند؛ تا جایی که توصیهها و پیشنهاداتشان بهشدت پذیرفته میشود. خیلی از آنها در قبال اهدای کالایی از محصولات و خدماتتان، این کار را برای شما انجام میدهند که این یعنی شما میتوانید با صرف کمترین هزینه، فالوور جذب کنید.
??. از رقبای خود یاد بگیرید
حتما دقت کردهاید که اکسپلور هر اکانتی با دیگری متفاوت است. مواردی که به شما در اکسپلور نشان داده میشود، به پیجهایی بستگی دارد که آنها را فالو کردهاید. بیایید از این قضیه به نفع خود استفاده کنید. میپرسید چطور؟
سعی کنید بیشتر برندهایی را فالو کنید که در حوزه? تخصصی شما هستند تا در اکسپلورتان از آن نوع پستها بیشتر ببینید و با پیجهای بیشتری در این زمینه آشنایی پیدا کنید. دسترسی به پیجهای رقبا برای شما دو مزیت دارد:
با دیدن پستهای اکسپلور رقیبان خود، میتوانید ایده بگیرید که چه نوع پستهایی تولید کنید که به اکسپلور راه یابید. در باب این موضوع به یاد سخن پیکاسو بیفتید: هنرمندان بد کپی میکنند، هنرمندان خوب میدزدند.
مزیت دیگر، تعامل با آن پیجها و حتی مخاطبانشان است. میتوانید با لایک و کامنت با مخاطبانشان تعاملی سازنده برقرار سازید و آنها را با خود همراه کنید.
??. با مخاطبان خود درگیر شوید
اگر واقعاً میخواهید فالوورهای بیشتری در اینستاگرام داشته باشید، باید طرفداران خود را در یک گفتوگو درگیر کنید. به خاطر داشته باشید که وقتی شخصی محتوای شما را میبیند، به این معنی نیست که در حال حاضر شما را دنبال میکند. اگر فرصتی برای تعامل با یک فالوور بالقوه دارید، باید از آن استفاده کنید. هر کامنت فرصتی برای به دست آوردن یک فالوور جدید (یا حفظ فالوور فعلی) است؛ بنابراین مطمئن شوید که به هر کامنتی که دریافت میکنید، پاسخ میدهید.
در ضمن فقط منتظر نباشید تا فالوورهای شما گفتوگو را شروع کنند. فرصتهای تعامل را خودتان ایجاد کنید. از استیکرهای اینستاگرام مانند باکس سوالات و نظرسنجی در استوری اینستاگرام استفاده کنید. خلاصه اینکه سعی کنید این رابطه را حفظ کنید.
??. اکانت اینستاگرام خود را در کانالهای مختلف تبلیغ کنید
اگر به دنبال راههای اضافی برای جذب فالوور در اینستاگرام هستید، تبلیغ متقابل اکانت خود در پلتفرمهای دیگر عالی است.
از طریق وبسایت یا هر شبکه? اجتماعی که بخشی از استراتژی بازاریابی شما است و حتی خبرنامه ایمیل، پادکست یا هر پلتفرم دیگر، افراد را به اینستاگرام خود هدایت کنید. وب مستر ها در این باره خیلی می تواننده کمک و راهنما باشند.
??. نتایج خود را تجزیهوتحلیل کنید
در کنار تمام این روشها، ضروری است که بتوانید عملکرد خود و مخاطبان را تجزیهوتحلیل کنید و بر اساس نتایج به دست آمده، استراتژی جدیدی برای پیجتان در نظر بگیرید. یکی از سادهترین راهکارها برای تحلیل پیج اینستاگرام، استفاده از بخش Insights اینستاگرام بهصورت رایگان است.
نکته: نیازی نیست روی شاخصهایی مانند لایک و کامنت بهتنهایی وسواس داشته باشید. در عوض «Engagement Rate» که نرخ تعامل مخاطبان را با شما نشان میدهد، موضوع مهمتری است.
منبع: www.pjmi.ir
https://biiut.com/read-blog/22232
https://www.click4r.com/posts/g/6948672/
https://blogfreely.net/faheemkhatri4/8-rshth-mhndsy-bh-trtyb-prtrfdrtryn-h-dr-yrn
http://y8space.com/members-2/faheemkhatri4/activity/4947445/
https://wordsmith.social/faheemkhatri4/8-rshth-mhndsy-bh-trtyb-prtrfdrtryn-h-dr-yrn
https://www.homify.co.uk/ideabooks/9110298
https://postheaven.net/8o8z3cel4u
https://mayempire.com/read-blog/115440